Luxusné a rýchle, prívlastky TOP TEN najdrahších áut sveta

Luxusné autá nie sú len dopravným prostriedkom určeným na prepravu z jedného miesta na druhé. Takéto autá majú svoj štýl, okázalosť, silu, svoj príbeh. Väčšina z nich sa vyrobí len v počte pár kusov na svete a sú doslova šité na mieru majiteľovi. Čo robí luxusné autá výnimočnými?

Výrobcovia luxusných automobilov zintenzívňujú inovatívnosť a kreativitu pri ich tvorbe, pričom dôraz kladú najmä na potreby svojich zákazníkov. Práve personalizácia doplnkov či dizajnu a orientácia na špecifické požiadavky majiteľa robí z luxusného vozidla skutočné umelecké dielo. Práve punc luxusu, exkluzivity a unikátnosti robí luxusné vozidlo jedinečným a zároveň drahým koníčkom.

Predstavujeme vám 10 najdrahších luxusných vozidiel sveta. Vyložte si pohodlne nohy a kochajte sa, prípadne si vyberte spolu s nami.

1963 Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO je najdrahšie ocenené auto sveta všetkých čias. Bolo vyrobené bolo v roku 1963 v počte 36 kusov a mnohí ho doteraz považujú za Svätý grál Ferrari. V roku 1964 vyhralo preteky na Tour de France Automobile a umiestnilo sa aj v Le Mans. V roku 2018 bolo predané za 70 miliónov dolárov nemeckému zberateľovi Davidovi MacNeilovi, zakladateľovi spoločnosti WeatherTech.

Vďaka maximálnej rýchlosti 280 km/h a zrýchleniu z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy dnešných automobilových nadšencov určite nenadchne, no v 60-tych rokoch bolo najrýchlejším na svete.

K súčasným majiteľom tohto Ferrari patria americký módny návrhár Ralph Lauren, bubeník Pink Floyd Nick Mason a bývalý prezident a prevádzkový riaditeľ spoločnosti Microsoft Jon A. Shirley.

Rolls-Royce Boat Tail

Rolls-Royce Boat Tail je považovaný za najdrahšie auto súčasnosti. Tento unikátny kabriolet sa po prvýkrát ukázal verejnosti na prestížnom podujatí Concorso d’Eleganza Villa d’Este v severnom Taliansku. Jeho cena sa odhaduje na 28 miliónov dolárov. Boat Tail je nástupcom ohromujúceho Sweptailu z roku 2017, ktorý stál údajne 12,8 miliónov dolárov.

Boat Tail z dielne Rolls-Royce je inšpirovaný námorníckym štýlom a dostal pomenovanie podľa zúženého zadného konca pripomínajúceho chvost lode. Má jedinečný dvojfarebný exteriér, vysoko kvalitné interiérové povrchové úpravy a dokonca sa premení na apartmán s chladničkou na šampanské a vstavaným slnečníkom, ktorý sa vysunie zozadu a vytvorí provizórny jedálenský priestor s tienením.

Samozrejme, ide o viac, ako len o super luxusné auto. Spoločnosť Rolls-Royce uvádza, že uvedenie Boat Tailu na trh predstavuje zásadný okamih pre značku Rolls-Royce, keď hyperpersonalizácia automobilov a súčasné prostriedky poskytujú neobmedzené možnosti.

Bugatti La Voiture Noire

Punc luxusu nepochybne právom patrí jednému z najprepracovanejších modelov z dielne Bugatti. Ide o vozidlo Bugatti La Voiture Noire, ktoré mohli fanúšikovia prvýkrát uzrieť na autosalóne v Ženeve v roku 2019. Okrem Ženevy sa nedávno ukázalo aj na prestížnej prehliadke elegancie Concorso d’Eleganza, ktorá sa konala pri jazere Como v Taliansku, kde tento model s odvážnymi a modernými tvarmi získal prvú cenu za dizajn.

Hodnota vozidla predstavuje astronomickú sumu 18,7 miliónov dolárov a podľa výrobcu ide o nástupcu historického modelu značky 57 SC Atlantic, z ktorého boli na svete vyrobené len 4 kusy.

Jedinečná kombinácia športového auta a luxusnej limuzíny v sebe skrýva 8-litrový motor W16 s výkonom 1103 kW (1500 koní) a krútiacim momentom 1600 Nm. Aj vďaka tomu dokáže z 0 na 100 km/h zrýchliť za 2,5 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 420 km/h. Čo poviete?

Pagani Zonda HP Barchetta

Svojou hodnotou 17,6 miliónov dolárov sa radí medzi najdrahšie auta sveta. Strojcom tohto nadčasového vozidla je zakladateľ talianskej športovej automobilky Pagani Automobili, Horacio Pagani, ktorý po prvý raz verejnosti ukázal Barchettu na Goodwoodskom festivale rýchlosti v roku 2018 v anglickom West Sussexe.

Pagani Barchetta vďaka svojmu nadčasovému vzhľadu, impozantnému 7,3-litrovému V-12 Mercedes-Benz motoru a vynikajúcemu výkonu patrí medzi klasiku a legendu všetkých čias. Disponuje zadnými kolesami, ktoré sú čiastočne prekryté panelom z uhlíkových vlákien a karosériou bez strechy (a takmer bez čelného skla), z čoho pochádza aj názov Barchetta, v preklade „malý čln“. Zaujímavosťou sú tiež disky kolies, ktoré sú na jednej strane modré, na druhej zlaté.

Z modelu Zonda HP Barchetta boli vyrobené len 3 kusy. Jeden zostal v súkromnej zbierke samotného výrobcu, ďalšie 2 kusy už majú svojich budúcich majiteľov.

Bugatti Centodieci 

Bugatti Centodieci je v poradí druhé najdrahšie vozidlo z dielne Bugatti. Model bol predstavený v roku 1991 a bol považovaný za najrýchlejšie a najneobvyklejšie superauto svojej doby. Model EB110, ktorý skonštruoval Romano Artioli v Taliansku, bol dôležitým medzistupňom pre reštart Bugatti v roku 1998 a pre návrat k francúzskym koreňom v Molsheime. Názov je odvodený od iniciálok svojho zakladateľa (Ettore Bugatti) a číslo 110 predstavuje počet rokov od jeho narodenia. V roku 2021 ubehlo už 30 rokov od jeho prvého predstavenia svetu, a preto sa zástupcovia automobilky rozhodli vyrobiť 10-kusovú limitovanú edíciu špeciálne upraveného Chironu nazvaného Centodienci, čo v preklade znamená stodesať.

Centodieci rovnako ako ostatné modely Bugatti poháňa štyrikrát preplňovaný šesťvalec s motorom quad-turbo a výkonom zvýšeným na 1600 koní. Má sedemstupňovú automatickú prevodovku a pýši sa zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,4 sekundy. Z 0 na 200 km/h to zvládne za 6,1 sekundy a z 0 na 300 km/h za 13,1 sekundy, je teda ešte o pol sekundy rýchlejší ako Chiron. Maximálna rýchlosť však bola znížená zo 420 km/h na 380 km/h. Nižší výkon v porovnaní s drahšími modelmi tak znižuje jeho cenu na 9 miliónov dolárov. V porovnaní s Bugatti La Voiture Noire ide o rozdiel v hodnote takmer 9 miliónov dolárov.

Mercedes – Maybach Exelero

Tento vysokovýkonný dvojmiestny športiak bol po prvýkrát predstavený verejnosti na nemeckom Tempodrome v máji 2005. Úlohu navrhnúť najdrahšie auto Maybach dostali štyria študenti z Pforzheim Design Academy. Trvalo deväť mesiacov, kým bol vyhodnotený a zvolený ako víťazný návrh študenta Fredrika Burchhardta, pričom karosériu vyrobila firma Stola v kooperácii s dizajnérmi od DaimlerChrysler AG.

Exelero váži 2,6 tony, je dlhý 5,8 metra a široký 2,14 metra. Jeho výkon je 700 koní a krútiaci moment 1020 Nm. Maximálna rýchlosť je 351 km/h, ktorú dosiahol pretekár Klaus Ludwig a získal tak svetový rekord v segmente limuzín. Maybach Exelero je jednorazový model, preto sa jeho cena vyšplhala až na 8 miliónov dolárov. Zaujímavosťou tohto auta je, že si objavilo v seriáli Kobra 11.

Bugatti Divo 

Tento športiak je nástupcom jeho staršej generácie Bugatti Chiron. Pomenovaný je po francúzskom pretekárovi Albertovi Divovi, ktorý pretekal za Bugatti v 20. rokoch minulého storočia a dvakrát vyhral legendárne sicílske preteky Targa Florio.

Kým Chiron prekonáva svetové rekordy v najvyššej rýchlosti, Divo sa zameriava na ponuku vyššej dynamiky jazdy. Jeho quad-turbo 8,0-litrový W16 motor má výkon 1480 koní, je prispôsobený pohonu a prepracovanému zaveseniu kolies tak, aby zvládol závodné dráhy aj kľukaté vidiecke cesty. Vzrušujúce zrýchlenie a optimálny prítlak poskytujú vodičovi požadovaný výkon a pôžitok z jazdy, ktorá nikdy nesklame.

Z modelu Divo sa vyrobilo len 40 exemplárov, na trhu sa objavilo v roku 2018 a zakrátko bolo vypredané s cenovkou 6 miliónov dolárov.

Pagani Huayra Imola

Najnovší model od Paganiho, vyvinutý na okruhu Imola v talianskej Bologni, jasne naznačuje, že jej tvorca sa najlepšie cíti na pretekárskom okruhu. Imola v sebe kombinuje silu a relatívne nízku hmotnosť, aby čo najlepšie naplnil svoj potenciál na trati. Imola je zatiaľ najextrémnejšie auto značky Pagani, stroj sústredený na trať. Konštruktér Pagani ho vyvíjal a testoval na závodnej dráhe Autodromo Enzo e Dino Ferrari v Imole.

Model Pagani Huayra Imola je poháňaný motorom Merecedes-AMG V-12 s objemom 5980 kubických centimetrov. Pohonná jednotka disponuje najvyšším výkonom 608 kW (827 koní) a krútiacim momentom 1100 Nm. Popri svojom agresívnom dizajne a špičkovej technike sa môže pochváliť aj špeciálnym lakom karosérie, resp. spôsobom jeho prevedenia s označením Acquarello Light. Toto prevedenie totiž pri zachovaní tradičných hodnôt, sýtosti, hĺbky a lesku laku usporí až päť kilogramov hmotnosti.

Spoločnosť Pagani Automobili obmedzila produkciu modelu Imola iba na päť exemplárov so základnou cenou 5,4 miliónov dolárov. Všetky vozidlá už majú svojho majiteľa.

Koenigsegg CCXR Trevita

Švédsky diamant na kolesách, a to doslova. Koenigsegg vytvoril pre toto auto jedinečnú diamantovú povrchovú úpravu, a to natiahnutím strieborno-bielych vlákien Koenigsegg Proprietary Diamon Weave po celej karosérii. Karoséria z viditeľnej uhlíkovej väzby Koenigsegg je tak po celom svete známa svojou jedinečnosťou a dokonalosťou. Pri odraze slnka sa rozbliká, ako keby sa milióny drobných bielych diamantov vlievali do priehľadnej karbónovej karosérie.

Trevita je vylepšená edícia modelu XCR s výkonom 749 kW (1018 koní) a krútiacim momentom rovných 1 000 Nm. Z 0 na 100 km/h sa rozbehne za 2,9 sekundy, z 0 na 200 km/h za 8,75 sekundy a z 0 na 300 km/h za neuveriteľných 25,5 sekúnd. Jeho maximálna rýchlosť je 417 km/h, čo z neho robí najrýchlejšie produkčné auto sveta.

Pri vývoji tohto modelu konštruktéri počítali s výrobou troch kusov, avšak kvôli zložitej výrobe laku obsahujúceho pravé diamantové čiastočky a komplikovanej karbónovej konštrukcii sa počet nakoniec obmedzil na 2 reálne vyrobené kusy. Cena každého modelu je 4,8 miliónov dolárov.

Lamborghini Veneno

Tento superšportiak pochádza z dielne talianskej automobilky Lamborghini Aventador a bol špeciálne vyvinutý pri príležitosti osláv 50. výročia Lamborghini. Keď bol model Veneno v roku 2013 predstavený za cenu 4,5 miliónov dolárov, išlo vtedy o najdrahšie sériovo vyrábané auto na svete. Lamborghini vyrobilo iba päť kusov modelu Veneno. Dva kusy pre seba – jedno na testovanie v továrni, druhé do firemného múzea, a iba tri kusy boli určené pre zákazníkov. Prvé Veneno s červenými akcentmi získal Antoine Dominic, majiteľ ostrova Lamborghini Long Island. Druhý model s červenými, zelenými a bielymi akcentmi putoval do vozového parku Dr. Krisa Singha, tretí kus bol spozorovaný v Hongkongu na ceste do Macaa, kde pravdepodobne žije jeho nový majiteľ.

Model Veneno disponuje silou 750 koní s krútiacim momentom 609 Nm, má 6,5-litrový V-12 DOHC motor a dosiahne maximálnu rýchlosť 355 km/h. Obsahuje technické a aerodynamické riešenia, ktoré sú u Lamborghini unikátne, ako napríklad monokok, rám a karoséria zo 100 % uhlíkových vlákien, 7-stupňová prevodovka ISR s piatimi rôznymi jazdnými režimami a inovatívne materiály, akými sú Forged Composites ® (spojenie karbonového vlákna a živice) a uhlíková koža.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *